Pech onderweg? Veilig op vakantie

www.pzc.nl, 19 juni 2018

Tekst: Lieneke de Caluwé - Puur Content

Fotografie - Evert van Moort en automotions

Pech op vakantie. Het klinkt een nachtmerrie. Mercedes biedt gelukkig gratis mobiliteitsgarantie met een Europese dekking. De Duitse familie Plusczyk overkwam het tijdens hun vakantie in Colijnsplaat. Via automotions is het echtpaar weer goed op weg geholpen met vervangend vervoer en een snelle reparatie. Ze zijn zoals ze het zelf zeggen ‘hochzufrieden’ (uitermate tevreden) over de service. 

“Een vakantiecheck-up voor je vertrekt is belangrijk voor de veiligheid. Je moet op je auto kunnen vertrouwen. Elke dag, maar zeker op vakantie”, vindt Jan Schouwenaar, servicemanager personenwagens van automotions Mercedes-Benz. “Mocht je onverhoopt toch pech krijgen, dan bieden wij gratis mobiliteitsgarantie van onderhoudsbeurt naar onderhoudsbeurt. Bij pech, een ongeval, klein ongemak of vandalisme: door heel Europa helpt Mercedes-Benz je weer op weg. Een belangrijk argument om voor onze service te kiezen, is dat je altijd met een Mercedes-expert in contact wordt gebracht, waar je ook bent. Zij hebben productkennis, de juiste apparatuur en de originele onderdelen. En, als het langer duurt, regelt de Mobiliteitsservice vervangend vervoer, een hotelovernachting of zelfs een vliegticket.”
 

Servicegericht

De heer en mevrouw Plusczyk afkomstig uit de Duitse deelstaat Saarland (aan de grens van Frankrijk en Luxemburg) hebben sinds vijf jaar een vakantiewoning in het pittoreske Colijnsplaat. Hun vakantie werd echter verstoord door een storing van hun Mercedes G-Klasse, een G300 CDI. “Ik vermoedde een kapotte dynamo”, vertelt de heer Pluszyk. “In het verleden heb ik woestijnrally’s over de hele wereld gereden in soortgelijke auto’s, dus ik weet wel iets van storingen. Wat ik ontzettend fijn vond is dat mijn diagnose ook serieus genomen werd. Ik merkte dit direct tijdens het telefonische contact en ook bij de diagnose in de werkplaats. automotions is een toegankelijke en servicegerichte garage.” 
 

Specialistische kennis

“Voor het oplossen van een storing is veel productkennis nodig”, vervolgt Jan. “Veel mensen onderschatten dit. Onze mensen volgen veel trainingen, ook specifiek als er een nieuw model op de markt komt. Velen denken dat als wij de monitor aansluiten, dat we dan al precies kunnen uitlezen wat er mis is. Maar dat is een grote denkfout. Soms moeten we diep graven. Kennis van het merk en kunnen terugvallen op de database van Mercedes maakt dat we ons werk echt goed kunnen doen. Dat is het voordeel van merkdealer zijn. Als het nodig is, gaan onze contacten door tot de specialisten die de auto hebben ontwikkeld. Indien we het met advies op afstand niet kunnen oplossen, stuurt Mercedes-Benz zelfs een technisch specialist naar Nederland.”

Mercedes Me 

Bij de nieuwste auto’s - sinds drie jaar – is de auto gekoppeld aan Mercedes me-app. “Dit zie ik als de toekomst”, stelt Jan. “De app op je telefoon is gratis, deze vertelt welk onderhoud er nodig is. Ook ideaal in een pechsituatie omdat de garage op afstand mee kan kijken waar het probleem zit. De G-Klasse van de heer Plusczyk is een heel bijzondere auto met twee dynamo’s. Zodoende kon hij nog naar de werkplaats rijden. Daar is de diagnose gesteld en hebben we een nieuwe dynamo besteld.” “Wat ik erg fijn vond, is dat er meteen een Mercedes A-Klasse als vervangend vervoer klaarstond”, vertelt de heer Plusczyk. “Zo konden we toch optimaal genieten van onze vakantie in Zeeland. Bovendien was onze auto keurig binnen de afgesproken tijd klaar. Heel prettig! Ik ben dan ook ‘hochzufrieden’ over de service. Binnen ons Zeeuwse netwerk zal ik automotions zeker aanbevelen.”
 

Veiligheid voorop

“Het klinkt misschien als een open deur, maar originele Mercedes-onderdelen zijn essentieel bij storingen”, vervolgt Jan. “In het geval van de heer Plusczyk, kan een allroundgarage deze reparatie niet zo goed en snel uitvoeren als dat wij dit doen. Op Mercedes gebied zijn wij dé specialist. De verzekering of de gewone pechhulp als de ANWB, bepaalt vaak bij welk bedrijf de reparatie moet plaatsvinden. Is dat niet bij de dealer, dan ontstaan er vaak technische storingen. Dat wil je niet. Veiligheid heeft onze hoogste prioriteit. Ook als je pech krijgt op vakantie.”

Meer informatie:  op www.automotions.nl

Link naar artikel

Puur Content - communicatie & tekst - | 06-19872447Lieneke@puurcontent.nl | Axel | Zeeland | © 2018 Puur Content | sitemap